Skjønnhet, Lavkarbo livsstil og helse.

fredag 8. mars 2013

Helg...


Endelig helg.. Etter en rimelig travel og kaotisk uke smaker det ekstra godt.. I helga blir det hyttekos sammen med mannen, barna og svigerbrorn min.. Det er godt å komme seg litt bort fra byen av og til, kanskje jeg til og med får lest litt pensum.. I helgen unner de fleste seg noe ekstra godt, så tenkte jeg skulle gi oppskriften på en av de rettene jeg bruker å lage om jeg vil ha noe godt..



Ostefylt kylling surret i bacon, servert med fløtesaus.

4 personer.
4 store kylling fileter
200 g kremostmed smak, gjerne tilstt litt chilipulver
2 pk bacon
2 ss smør

  • Skjær et snitt i her av kyllingene og legg noen skjeer i hver filet.
  • Surr bacon rundt hver filet og fest baconet med en tanniprker (ikke nødvenig om du ikke har)
  • Brun filetene i en stekepanne me smør, og legg de deretter i en ildfast form. Spar det brunede smøret til fløtesausen.

 
Jeg bruker mye ost, syntest den gir en nydelig smak.

Man kan slvfølgelig variere i smak, men jeg liker sweet chili og hvitløk smøreost best.
 
  •  Bruk samme stekepanne som til kyllingfiletene og la det brune smøret være basisen for sausen
  • Tilsett fløte, remost, kyllingfond og kyllingsaus. Salte og pepre.
  • Hell sausen over kyllingene i den ildfaste formen stek midt i ovnen på ca 20-25 min på 200 grader. ( sett ovnen på før du begynner med tileredingen av kyllingen)
  • Server med en frisk salat





 
 
 
Lykke til!!!!!!!!!!!!!!
 












 
 


 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar